Eskişehir’de Bir Tatil Günü (4)
Kurşunlu sokağındaki yenileme çalışmaları tamamlanmış Odunpazarı Evlerini görüyor ve fotoğraf karelerimize alıyoruz. Kurşunlu Camii ve Külliyesini gezip, lületaşı oymacılığı yapan ustaların odalarını da gördükten sonra, külliyeden ayrılıyoruz.
Çirikçihoca Sokaktan ilerleyerek, Kemal Zeytinlioğlu caddesine çıkıyor ve kuzeydeki Atatürk Bulvarına yöneliyoruz. Bulvara ulaşmadan az önceki küçük bir parkta, bir at heykeli üzerinde gördüğümüz hatun dikkatimizi çekiyor ve fotoğraf karelerinde yerini alıyor. At heykelinin üzerindeki hatun heykelinin ”Mal Hatun Heykeli” olduğunu öğreniyoruz. Malhun Hatun olarak da bilinen Mal Hatun, İkinci Osmanlı Padişahı Orhan Gazi’nin annesi ve Osman Gazi’nin eşi olarak biliniyor.
Atatürk Bulvarından batıya yönelerek, Çağdaş Cam Sanatları Müzesine ulaşıyoruz. Müze; cam sanatçılarının eserlerinin sergilenmesi ve tanıtımı amacıyla, Eskişehir Odunpazarı Evleri Kent Müzesi Kompleksinde, 1 Aralık 2007 yılında hizmete girmiş.
Türkiye’nin ilk cam sanatları müzesi olup; Eskişehir Büyükşehir, Anadolu Üniversitesi ve Cam Dostları Grubunun işbirliği ile hayata geçirilmiştir. Müze binası, Odunpazarı Evleri Yaşatma ve Yenileme Projesi çerçevesinde yenilenen üç Odunpazarı Evinin birleştirilmesiyle oluşturulmuş.
Yerli sanatçıların yanı sıra; Japon, Polonyalı, Letonyalı, Alman sanatçıların eserlerine de yer verilmiş. Edindiğimiz bilgilere göre, 42 sanatçının eserleri sergileniyormuş. Sanatçıların, camı, hamur gibi yoğurduklarını ve muhteşem eserler ortaya koyduklarını gördük.
Çağdaş Cam Sanatları Müzesini de görüp, fotoğraflarımızı çektikten sonra, Atatürk Bulvarından Alaaddin Caddesine girerek Köprübaşı’na gitmek istiyoruz.
İkieylül, Cengiz Topel, İsmet İnönü, Şair Fuzuli, Sivrihisar Caddesi gibi bütün önemli yolların Porsuk Çayı ile kesiştiği kavşağın adı Köprübaşı. Burada Porsuk Çayı iki ayrı köprü ile geçiliyor. Köprüler her dönem ayrı bir güzellik sunmuş. Büyükşehir Belediyesi tarafından yenilenen köprüler aslan heykelleri ile bezenmiş.
Aslan kimi tarihçilere göre; mücadele, güç ve üstünlük sembolü olarak yorumlanır. Buradaki aslan figürlerinin kullanılma nedeni de; bulunduğu yerin koruyuculuğu ve kollayıcılığı sağlaması olarak yorumlanabilir. Büyükşehir Belediyesi’nin köprülerde kullandığı figürler, bu anlamda Selçuklulardan bu yana kullanılan geleneksel Türk kültürünü yansıtmaktadır.
Yorumlar kapalı.